Strony

Klucz do życia

Krótka notka. Ten filmik to doskonała inspiracja. Do pokonywania siebie, obejrzyj i pomyśl. Mamy za sobą o wiele więcej ludzi, którzy doświadczyli tego co my, tylko trochę wcześniej. Do tego, warto zastanowić się, czy jesteśmy na tyle silni, aby pokonać siebie, swoje słabości oraz lenistwo...

czwartek, 8 kwietnia 2010

Doskonały Handel elektroniczny

Ta mała książeczka z serii "doskonałych" wydawnictwa Rebis została napisana przez dwóch panów Steve'a Morris'a oraz Paul'a Disckinson'a . Książeczka jest dość malutka w swych rozmiarach raptem 64strony. Chcę Ci napisać czy warto ją kupić. Ja jako zainteresowany sprawami e-biznesu oraz marketingu, sam nie wiem czemu tak się tym zainteresowałem :) chciałem się dowiedzieć cóż to za chwytliwy tytuł, a że cena nie była wygórowana pokusiłem się i....
teraz wiem, że nie powinienem jej kupować.
Czemu? Z jednego prostego względu jest napisana w czasach, gdy na świecie brylowały Yahoo oraz Amazon (nadal brylują) jednak to książeczka opisująca "początki" internetowego handlu. Została wydana w roku 2001, a od tej pory w biznesie przez internet baardzo wiele się wydarzyło, przede wszystkim internet stał się bardziej dostępny dla ludzi. Ja w 2001 roku dopiero komputer mój pierwszy kupiłem, a o internecie to mogłem pomarzyć, albo modem albo bardzo drogie łącze stałe. 
Wracając do treści...
Wiele stron początkowo poświęconych jest historii, co, kiedy, jak wdrażali, czemu kto upadł. Ta publikacja miała za zadanie, w moim mniemaniu, ukazać zalety przejścia do wirtualnego świata firmom działającym w tradycyjny sposób. Książeczka mimo "przeterminowania" wyjaśnia pewne sprawy przejścia do świata wirtualnego. Zawarte są w niej informacje na tematy jak strona powinna wyglądać, jaką treść zawierać. Dość ciekawymi fragmentami są informacje jakiego języka używać na stronie.
Wg. autorów język na stronie powinien być właściwy, dostosowany do klienta, spełniać warunki sieci, która jest ogólnie dostępna, szybka oraz interaktywna.
Szkoda, że więcej w książce było zalet i magii Internetu niż właśnie wykorzystania właściwie języka czy pisania ofert. Nie mniej jednak, dla samego końcowego rozdziału warto tą książeczkę przeczytać.




0 komentarze:

Prześlij komentarz