Strony

Klucz do życia

Krótka notka. Ten filmik to doskonała inspiracja. Do pokonywania siebie, obejrzyj i pomyśl. Mamy za sobą o wiele więcej ludzi, którzy doświadczyli tego co my, tylko trochę wcześniej. Do tego, warto zastanowić się, czy jesteśmy na tyle silni, aby pokonać siebie, swoje słabości oraz lenistwo...

czwartek, 13 maja 2010

Jak podbić rynek?

Książek o sukcesie przeczytałem dużo, postów, obejrzałem również wiele filmików. Zauważyłem powtarzanie pewnych schematów myślowych m.in. aby osiągnąć sukces fajnie abyś miał swojego mentora (osobę, która ten sukces już osiągnęła). Stąd książka "Prawdziwe historie nowych produktów" Roberta J. Thomas'a. Książka opowiada historie sukcesów pewnych produktów, usług. Składa się z 8 rozdziałów o produktach, takich punktów, dziedzin w których dany produkt czy firma osiągnęła precyzję, przez co ów upragniony sukces osiągnęła.
Na książkę składa się 10 rozdziałów, omijając wstęp oraz wnioski końcowe (te warto przeczytać) mamy tu 8 rozdziałów podzielonych tematycznie:
  • Łączenie strategicznych atutów,
  • Wykorzystanie otoczenia marketingowego,
  • Dążenie do rynkowej akceptacji,
  • Motywacja w  przedsiębiorstwie,
  • Pomysł na nowy produkt,
  • Od koncepcji do nowego produktu,
  • Doskonalenie nowego produkt2u,
  • Monitorowanie nowego produktu na rynku,
Każda część opatrzona jest motywującym cytatem wstępnym.
Łącznie książka zawiera 24 historie od powstania produktu, do jego ekspansji, opisujące różne czynniki, które wpłynęły na sukces. Jak dane firmy rozwiązywały napotkane problemy, rozwijały produkt, jakie narzędzia stosowały i wiele innych.
Takie "study casies" za bezcenn :) a wśród nich historie:
  • Starbucks Coffee Company,
  • firmy oferującej usługi dostarczania kwiatów,
  • pierwszej telefonii komórkowych w Stanach,
  • usług hotelarskich w Mariott International Inc.,
  • historia jednorazówek Fuji (aparaty)
  • MTV (telewizja)
  • historia majteczek jednorazowych Huggies
  • wiele innych i tak do 24 historii.
Zapewne wielu osób nie zainteresuje ten tytuł, czy to przedsiębiorców czy zwykłych, ciekawych historii, ludzi.
Jednak mam nadzieję, że Ci, którzy przeczytają tą książkę, wyłowią z niej wszelkie ciekawostki, kruczki, wskazówki i sprawią, że ich biznes zacznie lepiej prosperować.

Uwaga książkę można dostać za 3 zł!!! (mam nadzieję, że to nie jest błąd na stronie) Gdybym wcześniej wiedział, nie zakupiłbym za więcej :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz