Strony

Klucz do życia

Krótka notka. Ten filmik to doskonała inspiracja. Do pokonywania siebie, obejrzyj i pomyśl. Mamy za sobą o wiele więcej ludzi, którzy doświadczyli tego co my, tylko trochę wcześniej. Do tego, warto zastanowić się, czy jesteśmy na tyle silni, aby pokonać siebie, swoje słabości oraz lenistwo...

czwartek, 20 maja 2010

Trening Gibkości

Książka Thomasa Kurz'a "Stretching trening gibkości" pierwsza książka o rozciąganiu jaką przeczytałem. Nie znałem wcześniej różnic, teorii.Thomas Kurz pochodzi z Polski, jego prawdziwe imię to Tomasz Kurzej, student AWF, który wyemigrował do USA.
Ta cieniutka książeczka (liczy 88 stron) jest bardzo treściwa. Przeczytam ją jeszcze raz ponieważ, na początku cała teoria rozciągania i różnice, o których nie wiedziałem wcześniej, sprawiły mi pewne problemy ze zrozumieniem. A wcześniej nie uprawiałem rozciągania. Została ona wydana w 1997 roku i nadal jest popularna i poszukiwana.
Jest to kolejne wydanie, najnowsze, pierwsze wydano w 1985 roku. Dzięki recenzjom i pytaniom czytelników powstała wersja, którą posiadam.


Książka opisuje w sposób dość prosty (zależy dla kogo :)) rozciąganie i trening gibkości, można dowiedzieć się z niej naprawdę dużo, ponieważ same sprawdzone metody są w niej przedstawione. Jak autor napisał:
W książce tej znalazły się wszystkie informacje na temat treningu gibkości, jakie są niezbędne dla osiągnięcia sukcesu w sporcie.
Moja pierwsza książka na ten temat opublikowana w roku 1985 odniosła wielki sukces. Czytelnicy pisali mi o postępach, które poczynili, dzięki instrukcjom w niej zawartym. Byli jednak i tacy, którzy albo mieli trudności ze zrozumieniem moich wskazówek
( - tak o to o mnie - przyp. autora bloga) i dopasowaniem ćwiczeń do ich treningu, albo też po początkowym okresie szybkich postępów osiągnęli poziom poniżej zamierzonego celu oraz poniżej swoich potencjalnych możliwości i nie byli w stanie dalej się rozwijać. Korzystając z doświadczeń i uwag czytelników całkowicie zmieniłem obecne wydanie książki. Teraz - jak sądzę - jest jeszcze łatwiejsza do zrozumienia i zawiera znacznie więcej informacji.
Metodyka wychowania fizycznego i sportu jest głównym przedmiotem zajęć uniwersyteckich dla trenerów i nauczycieli wychowania fizycznego w Stanach Zjednoczonych. Wiedza ta zasadniczo zmienia pojęcie sukcesu i porażki w procesie doskonalenia umiejętności sportowych, innymi słowy pozwala ona na osiąganie korzyści z każdego ćwiczenia. Opisując metody rozciągania, podałem możliwie najwięcej informacji o prawidłowych sposobach ćwiczeń, nie czyniąc przy tym z tej książki podręcznika wychowania fizycznego.
Dzięki tej książce, wiem co rozciągać, a czego nie rozciągać. Dla pewności przeczytam jeszcze raz. Wcześniej nie wiedziałem tego, że można doprowadzić do urazów stawów.

Moim celem jest szpagat :) i uważam, że dzięki treningowi od Pana Tomasza i jego wskazówkami...tak naprawdę jednym ćwiczeniem będę w stanie zrobić go. Postaram się wkleić zdjęcie tego ćwiczenia tutaj.


Książkę ciężko dostać i jestem zadowolony, że mam ją w wersji papierowej.
P.S. Pan Tomasz wydał również DVD z treningiem gibkości nóg.

PS2. O rozciąganiu nie koniec w planach mam jeszcze książkę Muskulatura i rozciąganie

0 komentarze:

Prześlij komentarz