Strony

Klucz do życia

Krótka notka. Ten filmik to doskonała inspiracja. Do pokonywania siebie, obejrzyj i pomyśl. Mamy za sobą o wiele więcej ludzi, którzy doświadczyli tego co my, tylko trochę wcześniej. Do tego, warto zastanowić się, czy jesteśmy na tyle silni, aby pokonać siebie, swoje słabości oraz lenistwo...

poniedziałek, 29 marca 2010

Praktyczny Marketing

"Praktyczny Marketing w małej firmie" Kornelia Przedworska. 

Już dwa miesiące zabieram się do realizacji jednego z moim postanowień noworocznych tj. przeczytania Ustawy o Swobodzie działalności gospodarczej(coraz bardziej o tym myślę zwłaszcza, że zapisałem się do ASBIRO). Mam w planach stworzyć biznes, jednak wpierw potrzebuję podstawowej wiedzy na ten temat. Książka, która wpadła w moje ręce przedstawia pewne aspekty prowadzenia firmy.
Po przeczytaniu spisu treści byłem pod wielkim wrażeniem zakresu wiedzy przekazywanej w tym ebooku. Wiele aspektów w prowadzeniu firmy jest w spisie zawarte. Dalej pokażę co zawiera ta publikacja
Spis treści jak wspomniałem, jest dość pokaźny!
Robi wrażenie prawda?
Mała dygresja naukę marketingu powinienem zacząć od książki "Marketing" Philipa Kotlera, ale prawie 800 stron mnie przeraża, chociaż wg. Kamila Cebulskiego to ważna pozycja w lekturze biznesmena. Skoro On ją przeczytał to każdy potrafi...nawet ja :).
Nawet gdybym nie założył firmy, chcę się dowiedzieć czegoś w marketingu, kto wie możliwe, że spodoba mi się ten temat. A licząca 216 stron publikacja Pani Przedworskiej mi w tym pomogła. Wcześniej nie miałem pojęcia, jak wiele aspektów wiedzy, dziedzin życia powinien znać przedsiębiorca.
Ebook ukazuje techniki, które można wtłoczyć we własny biznes by np. efektowniej pracować, rozpowszechnić Swój biznes. Pozycja ta m.in. prezentuje metodę PORK (Planowanie, Organizacja, Realizacja, Kontrola) czyli podstawę działań marketingowych. Przykłada ważną rolę do biznesplanu, jednak odsyła do innych tytułów. Nie ma  tu rad dotyczących tworzenia biznesplanu (biznesplan jest ważny i już -  przyp. autora).
Ta książka to pozycja dla osób zaczynających w biznesie, którzy pragną wystartować z firmą i ją rozkręcić. Dzięki czemu będziesz wiedział więcej na temat marketingu w firmie. Zdążysz sprawdzić, które techniki są najefektywniejsze dla Ciebie, by potem dowiedzieć się już tego co działa i rozwinąć wiedzę na temat marketingu i działania firmy.
Książka nie jest natomiast w 100% świetną lekturą, możliwe, że tylko ja inaczej odbieram i rozumiem słowo "praktyczny", bo wo książce dość mało znalazłem praktycznych przykładów zastosowania tego multum technik sprzedaży itp. Dość dużo jest teorii, jak coś można zrobić, a z a mało realnych przykładów zastosowania tego.
Dla kogoś, np. ja, kto nie miał wcześniej styczności z marketingiem to wartościowy tytuł. Dla praktyków szukających zastosowań zdobytej wiedzy niestety nie.
Jeśli jednak zaczynasz biznes lub prowadzisz i chcesz się dowiedzieć czegoś więcej, aby zacząć porady stosować to jak najbardziej polecam ten tytuł. Zwłaszcza jeśli działasz w tradycyjnym biznesie, bez strony całego internetu, ta książka może Ci pomóc zwiększyć sprzedaż, dowiedzieć się jak lepiej obsługiwać klientów czy promować się.
Ja chcę otworzyć firmę działającą głównie w internecie, mimo tego nie skreślam wiedzy zawartej w tej książce. Wiele technik i informacji można wykorzystać do prowadzenia ebiznesu, zasady są niezmienne, zmieniły się warunki prowadzenia firmy. Kiedyś nie było internetu, gdy powstał zasady "stacjonarnego" prowadzenia firmy zaczęto jakoby tłumaczyć na zastosowania biznesu internetowego.
Powstało mnóstwo kursów internetowych jak działać w Internecie by rozreklamować się jednym z nich jest kurs Pawła Krzyworączki (www.TajemniceEbiznesu.pl) czytałem jego darmowy poradnik odnośnie pozycjonowania. Obecnie czytam świetny poradnik odnośnie optymalizacji stron. Do tego wraz ze Swoim bratem napisali książkę Ebiznesplanowanie.
Wracając do lektury to mam nadzieję, że zachęciłem Cię do dyskusji na temat prowadzenia biznesu oraz tej książki. Z mojej strony to wszystko. Ciekaw jestem co o niej myślisz. Czy warto ją przeczytać?
Pozdrawiam
MK

0 komentarze:

Prześlij komentarz