Strony

Klucz do życia

Krótka notka. Ten filmik to doskonała inspiracja. Do pokonywania siebie, obejrzyj i pomyśl. Mamy za sobą o wiele więcej ludzi, którzy doświadczyli tego co my, tylko trochę wcześniej. Do tego, warto zastanowić się, czy jesteśmy na tyle silni, aby pokonać siebie, swoje słabości oraz lenistwo...

środa, 23 czerwca 2010

Strategie Free Marketingu

"Strategie Free Marketingu w małej firmie" Andrzeja Smolenia (ale nie tego komika) To jedna z nowości wydawnictwa Złote Myśli. Ta książka powinna stać się bestsellerem, a nie wodolejstwo (nie napiszę kogo, ale opis znajdziecie tu na blogu). Andrzej Smoleń jest wg. notki wydawnictwa pracownikiem agencji reklamowej. Jako, że zacząłem się marketingiem interesować, a zwłaszcza tym w internecie chciałem sprawdzić czy opis tego ebooka, czy mnie zaskoczy. Na 186 stronach autor chciał przedstawić jak najwięcej informacji, które może wykorzystać każdy, kto posiada jakąś działalność (niekoniecznie gospodarczą - od autora bloga). Książka w treści opisuje narzędzia proste i wydawać by się mogło oczywiste, jednak nie zawsze z nich korzystamy w swych działaniach.
Sam termin freemarketingu to marketing darmowy lub niskim nakładem środków. Książka zawiera mnóstwo informacji na temat wykorzystania różnych źródeł, aby zyskać nowych klientów, jakich? A przeczytacie w treści :) Chociaż już sam spis treści może Ci dać pewien zarys.
Już na początku przedstawiono tzw. "Dekalog marketingu" czyli:
1. Pamiętaj, że rynek się ciągle zmienia.
2. Ty musisz pamiętać, że ludzie szybko zapominają.
3. Konsumentom trzeba się stale przypominać na
różne sposoby.
4. Na rynku pozycję zdobywa się przez stałe podkreślanie
swojej obecności
5. Marketing musi mieć na celu nie tylko przetrwanie,
ale i rozwój rmy.
6. Marketing pozwala tworzyć wokół rmy otoczkę
stałych klientów.
7. Marketing, akcje reklamowe wpływają na poczucie
pewności rmy.
8. Aktywność marketingowa daje Ci punkty przewagi
względem tych, którzy go zaniedbali.
9. Marketing pozwala rmie przetrwać ciężkie okresy.
10. Marketing to nie jest jednorazowa akcja i jednorazowy
wydatek. To styl prowadzenia rmy.
Dzięki temu w głowie mi zaświtała myśl, czemu znane marki są takie znane :) Ponieważ ciągle się przypominają.
Jeśli szukasz kompendium wiedzy o tym jak zdobyć klientów, co robić aby ich zdobyć, jak się reklamować to ta książka jest dla Ciebie. Mimo, że to Złote Myśli, które czasem wydają mnóstwo bezwartościowych ebooków, kopiowanych, reedytowanych, odświeżanych ze starszych ebooków i wydawanych w nowej oprawie to ten poradnik wart jest zakupu. Szukam konkretnych porad, informacji, które można wdrożyć od razu po przeczytaniu książki. 
Treść jest przejrzysta i ułożona najpierw opisany jest marketing, później narzędzia (co robić), na koniec przydatne programy do wykorzystania w firmie i trochę o sukcesie i motywacji. Oczywiście najwięcej jest wartościowej treści do wykorzystania.
Książka zawiera ciekawe cytaty znajdujące się przed jakimś punktem ważnym np. ten przypadł mi do gustu:
"Standardowa edukacja zapewni Ci przeżycie.
Samodoskonalenie - fortunę"
                                                                                                     - Jim Rohn
Z lektury zapamiętałem jeszcze by kształcić się w sprzedaży i być dobrym sprzedawcą (czyżby autor czytał książki Kiyosakiego?)
Na sam koniec autor umieszcza cechy przedsiębiorcy:
1. Zarządzanie sobą w czasie.
2.Kreatywność.
3. Motywacja.
4. Asertywność.
5. Cierpliwość.
6. Determinacja.
7. Innowacyjność.
8. Ryzyko.
9. Ambicja.
10. Optymizm.
11. Kultura osobista i estetyka.

0 komentarze:

Prześlij komentarz