Strony

Klucz do życia

Krótka notka. Ten filmik to doskonała inspiracja. Do pokonywania siebie, obejrzyj i pomyśl. Mamy za sobą o wiele więcej ludzi, którzy doświadczyli tego co my, tylko trochę wcześniej. Do tego, warto zastanowić się, czy jesteśmy na tyle silni, aby pokonać siebie, swoje słabości oraz lenistwo...

poniedziałek, 25 stycznia 2010

Avatar "I see You"

Coś ostatnio często oglądam zamiast czytać :) Nowa era science-fiction?
Najświeższy film Jamesa Camerona "Avatar" obejrzany...
Chciałem obejrzeć ten film i zobaczyć czy to co ludzie mówią to prawda. A zdania na temat filmu są podzielone: jedni mówią, że nie warto, a inni chcą iść jeszcze raz... Ja zaczynam czuć, że zaliczam się do tych drugich :) Każdy powinien mieć swoje zdanie na temat tego filmu i póki go grają wybrać się do kina lub na dvd obejrzeć. Jeśli oglądałeś film zapraszam do własnej recenzji w komentarzu :)
Ogółem film reklamowany jako 3D, dla mnie mógłby być bez tego efektu, aczkolwiek fajne sceny były i wrażenia gdy coś "latało" koło głowy lub wielki pistolet wystawał z ekranu i znajdował się przed moim nosem :D

Jestem pod wrażeniem tego filmu, grafiki użytej, metod kręcenia, świetnej "etnicznej" ścieżki muzyki stworzonej przez Jamesa Hornera. Ktoś mi powiedział, że miał wrażenie jakby "nowoczesną Pokahontas" oglądał :), ja takiego wrażenia nie odniosłem. Były motywy walki, wyboru, miłości, możliwe, że to wpłynęło na ocenę tej osoby... Nie zwracam na to teraz uwagi.
Cała historia osadzona na tajemniczej obcej planecie Pandora, świat wykreowany przez reżysera, lewitujące góry, krajobrazy, fauna i flora to coś na co zwróciłem szczególną uwagę. Niesamowite było drzewo Hometree oraz las nocą, fluorescencyjny...to trzeba zobaczyć.
Film opowiada historię młodego marine, sparaliżowanego żołnierza Jake'a Sully i jego perypetie jako avatar, czyli stworzony z ludzkiego DNA oraz DNA mieszkańców Pandory Na'vi stwór. Jake jest nowy w zespole, świeży, w filmie podczas pewnych działań trafia na Neytiri, rodowitą Na'vi, od której uczy się języka Na'vi, ich obyczajów oraz zdaje raporty w bazie wojskowym. Którzy pragną zdobyć drogocenny metal Unobtanium. Przez co dochodzi do walk. Może nie tak długich jak we "Władcy Pierścieni" a jednak bardzo widowiskowych.
Wadą filmu jest omijanie kilku wątków jak ten o Unobtanium, historii Pandory i jej eksploracji przez ludzi, pierwszych kontaktów z przedstawicielami Na'vi. Być może celowo i reżyser stworzy drugą część? W filmie doszukałem się motywu z innego filmu "Dinotopia". (motyw wyboru ... )
A Ty jakie motywy znalazłeś przypominające inne filmy?
Zapomniałbym o wątku miłosnym między ... obejrzyj a się dowiesz.
źródło: filmweb.pl/

P.S. Teraz pozostało mi przeczytać książkę :) Avatar

0 komentarze:

Prześlij komentarz